Brev:
Dansk grød
14. december 2010
Alder:
9 mdr.
Dansk grød
Hej Helen,
Nu er jeg lige kommer hjem for at holde juleferie sammen med min snart 9 måneder gamle søn, og jeg er stødt ind i nogle problemer med at finde samme slags grød, som jeg køber hjemme i Spanien.
Dernede køber jeg grødpulver, som ikke indeholder mælk, og som jeg derfor laver på udmalket modermælk. Grøden, jeg har kunnet finde herhjemme, skal der bare vand i, men det er jeg ikke så glad for. På den ene side tror jeg det er sundere for min søn at få grød med min mælk i, og på den anden side ville jeg være ked af at malke ud for ikke at bruge det til noget.
Jeg ville også være ked af ikke at malke ud i tre uger, for så at risikere at skulle bruge MME i grøden når vi kommer hjem igen, fordi jeg så ikke længere har mælk nok til at malke ud.
Kan man købe grødpulver herhjemme uden mælk i? Eller har du en opskrift til selv at lave grød, eller kan jeg bruge min mælk i den grød jeg kan købe selvom der står man skal bruge vand?
Har du en god idé til at løse denne problemstilling?
På forhånd tak - glædelig jul og godt nytår!